.
Увійти 
|
НА ГОЛОВНУ |
№ 2021/2
ОСЕЦЬКИЙ Валерій Леонідович1, КРАУС Наталія Миколаївна2, КРАУС Катерина Миколаївна3
1Київський національний університет імені Тараса Шевченка
2Київський університет імені Бориса Грінченка
3Київський університет імені Бориса Грінченка
Шерингова економіка: діалектичний розвиток реципрокного обміну в умовах віртуальної реальності та цифрової трансформації
Ekon. teor. 2021; 2:5-27 | https://doi.org/10.15407/etet2021.02.005 |
АНОТАЦІЯ ▼
Розглянуто теоретичні та практичні аспекти становлення та розвитку у світі і Україні економіки спільного користування та здійснено обґрунтування економічної природи шерингової економіки та поглиблено її соціально-економічний зміст крізь призму цифрової трансформації, що відбувається в умовах віртуальної реальності.
Мета статті полягає в обґрунтуванні особливостей становлення шерингової економіки в глобальному комунікаційному просторі в умовах віртуальної реальності внаслідок розвитку цифрових технологічних платформ, виокремленні та аналізі переваг й ризиків побудови бізнес-моделей економіки спільного використання в Україні та за кордоном.
Використано сукупність методів емпіричного і теоретичного дослідження: методи аналізу, синтезу й узагальнення, що на діалектичному рівні досліджень дозволяють науково обґрунтувати найбільш популярні типи рішень шерингової економіки. На основі доступних даних компаній, котрі агрегують BigData, а також консалтингових компаній описано поведінку споживачів через шерингову економіку в період цифрової трансформації.
У результаті проведеного дослідження запропоновано авторську концепцію шерингової економіки в умовах віртуальної реальності.
Встановлено, що найважливішим фактором переходу до шерингової економіки є трансформації клієнтського обслуговування. Доведено, що сьогодні цифрова економіка принципово змінює способи побудови і управління шеринговими організаціями, при цьому проблеми, що виникають, можна пов’язати насамперед зі змінами об’єкта і суб’єкта управління та розвитком організацій в цифровому середовищі. Вказано переваги моделей шерингу щодо викорис-тання інноваційних ресурсів в розрізі стадій реалізації бізнес-проєкту.
Ключові слова:шеринг, шерингова економіка, цифрова трансформація, віртуальна реальність, економіка спільного споживання, бізнес-моделі шерингу
Стаття російською мовою (cтор. 5 - 27) | Завантажити | Завантажень : 163 |
Стаття українською мовою (cтор. 5 - 27) | Завантажити | Завантажень : 159 |
СПИСОК ЛІТЕРАТУРИ ▼
2. Авдокушин Е. Ф., Белова Л. Г. (2018). Экономика совместного потреб-ления – формирующийся сегмент новой экономики Вопросы новой эконо-мики. № 2 (46). P. 4–14.
3. Авдокушин Е. Ф., Кузнецова Е. Г. (2019). Экономика совместного по-требления: сущность и некоторые тенденции развития. Экономический журнал. № 2 (54). С. 6–19.
4. Айзексон В. (2017). Інноватори: як група хакерів, геніїв та ґіків здійсни-ла цифрову революцію. Київ: Наш формат.
5. Валлерстайн И. (2003). После либерализма. Москва: Едиториал УРСС. С. 256.
6. Глущенко О. В. (2016). Реципрокний обмін: діалектика розвитку та форми прояву в умовах інформаційно-мережевого суспільства. Економічна теорія. № 1. C. 53–66. doi.org/10.15407/etet2016.01.053
7. Голобородько О. П., Краус Н. М., Краус К. М. (2018). Цифрова економіка: тренди та перспективи авангардного характеру розвитку. Ефективна економіка. № 1. URL: www.economy.nayka.com.ua/pdf/1_2018/8.pdf.
8. Долгова М. В., Дрязгина Е. С. (2015). Экономика совместного потребления как новая бизнес-модель. Финансы, деньги, инвестициии. № 3. С. 13-18.
9. Краус К. М., Краус Н.М. (2018). Цифровізація в умовах інституційної трансформації економіки: базові складові та інструменти цифрових технологій. Інтелект ХХІ століття. № 1. С. 211–214.
10. Краус Н. М. (2019). Інноваційна економіка в глобалізованому світі: інституціональний базис формування та траєкторія розвитку: монографія. Київ: Аграр Медіа Груп.
11. Краус Н. М., Краус К. М. (2018). Які зміни несе в собі “Індустрія 4.0” для економіки та виробництва? Формування ринкових відносин в Україні. № 9 (208). С. 128–136.
12. Краус Н. М., Краус К. М. (2016). Реалізація інноваційного проекту підприємницькою структурою в рамках дії “вітряка інновацій”. Економіст. № 2. С. 4–8.
13. Криворучко О. С., Краус Н. М., Краус К. М. (2018). Віртуальна реальність національного інформаційно-інноваційного простору. Економіка та суспільство. № 14. С. 22–35. URL: http:// economy and society.in.ua
14. Розов А. (2019). Шеринг – это нищета. Коммунистический колхоз, отя-гощённый буржуазной арендой. LiveJournal. URL: alex-rozoff.livejournal.com/198903.html
15. Ткаченко Е. А., Рогова Е. М. (2020). Шеринг инновационных ресурсов как фактор развития экономики совместного использования в индустриальном секторе СЗФО: материалы международного научного семинара ИНИР им. С.Ю. Витте. №4 (66). С. 23–33. DOI: 10.37930/1990-9780-2020-4-66-23-33
16. Фукуяма Ф. (2008). Доверие: социальные добродетели и путь к про-цветанию. Київ: Довіра. С. 730.
17. Шваб К. (2017). Четвертая промышленная революция. Москва: Эксмо. С. 208.
18. Швед В.В., Яблочников С.Л. (2018). Особенности шеринговой экономики на Украине. Вестник Волгоградского института бизнеса. № 2 (43). C. 78. DOI: 10.25683/VOLBI.2018.43.201
19. Щеглюк С. (2019). Морфологія цифрової економіки: особливості ро-звитку та регулювання цифрових технологічних платформ. Науково-аналітична записка. URL: ird.gov.ua/irdp/e20190301.pdf.
20. Як шерингова економіка змінює світ (2016). URL: www.epravda.com.ua/publications/2016/09/5/603709/
21. Andrusiak N. O., Kraus N. M., Kraus K. M. (2020). Digital Cubic Space as a New Economic Augmented Reality. Sci. innov. V. 16. No. 3. pp. 92–105. doi.org/10.15407/scinе16.03.092.
22. Blanchard O. (2015). Stop calling it the “sharing economy”. URL: olivierblanchard.net/stop-calling-it-the-sharing-economy-that-isnt-what-it-is.
23. Botsman R. (2017). Who Can You Trust York. Public Affairs. P. 336.
24. Bouncken R., Ratzmann M., Barwinski R., Kraus S. (2020). Coworking spaces: Empowerment for entrepreneurship and innovation in the digital and sharing economy. Journal of Business Research. Vol. 14. Pp. 102–110. doi.org/10.1016/j.jbusres.2020.03.033
25. Cachin C., Vukolic M. (2017). Blockchain Consensus Protocols in the Wild. 31-й Международный симпозиум по распределенным вычислениям (DISC 2017). № 1. C. 1:1-1:16.
26. Curtis S.K., Mont O. (2020). Sharing economy business models for sus-tainability. Journal of Cleaner Production. Vol. 2661. doi.org/10.1016/j.jclepro.2020.121519
27. Debelak D. (2006). Business models made easy. Entrepreneur Press. P. 240.
28. Felson M., Spaeth J. (1978). Community structure and collaborative con-sumption: a routine activity approach. American Behavioral Scientist. № 21. P. 614–624. doi.org/10.1177/000276427802100411
29. Hamari J., Sjöklint M., Ukkonen A. (2016). The sharing economy: why people participate in collaborative consumption. Journal of the Association for Information Science and Technology. № 67(9). Р. 2047–2059. doi.org/10.1002/asi.23552
30. Hamel G. (2000). Leading the revolution. Boston, Harvard Business School Press.
31. Laloux F., Wilber K. (2014). Reinventing organizations: a guide to creating organizations inspired by the next stage in human consciousness. Nelson Par-ker.
32. Osterwalder A., Pigneur Y. (2013). Business model generation; a hand-book for visionaries, game changers, and challengers. John Wiley & Sons. P. 288.
33. Thaler R., Sunstein C. (2008). Nudge: Improving decisions about health, wealth and happiness. TC Leonard. Constitutional Political Economy. № 19 (4). P. 356–360. doi.org/10.1007/s10602-008-9056-2
34. Tversky A., Kahneman D. (1979). Prospect Theory: An Analysis of Decision under Risk. Econometrica. XVLII. P. 263–291. doi.org/10.2307/1914185
35. Yegina N.A., Zemskova E.S., Gorin V.A., Stepanova D.I. (2019). Applying consumer behavior theory in the context of the digital transformation of the economy. International Journal of Supply Chain Management. Vol. 8. N 3. P. 341–347.
Календар подій
П | В | С | Ч | П | С | Н |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | ||||||
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 |