.
Увійти 
|
НА ГОЛОВНУ |
№ 2021/2
ХМЕЛЬКОВ Андрій Володимирович1
1Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна
Фінансові інститути і фінансовий контроль
Ekon. teor. 2021; 2:47-64 | https://doi.org/10.15407/etet2021.02.047 |
АНОТАЦІЯ ▼
Визначено, що інститут фінансового контролю має чітко окреслені межі застосування в суспільстві, сфера його прямого застосування – це формування, розподіл та використання публічних фінансів. Показано, що інститут контролю має бінарну природу, врахування якої дає змогу розрізнити його формальний та неформальний зміст і знаходити шляхи підвищення ефективності його використання. Неформальний зміст інституту контролю пов'язаний з фінансовою мораллю суспільства та його членів, а формальний – з компетенцією, або практичною діяльність агентів інституту контрою як його структурних елементів на користь суспільству у вигляді фінансової вигоди. Доведено, що суспільна корисність інституту контролю визначається фінансовою та інституційною вигодою від його функціонування.
На підставі проведених розрахунків показано, що інститут контролю перебуває у стані дисфункції. Запропоновано шляхи подолання встановленої дисфункції – надання інституту контролю повноважень із запобігання скоєння фінансових порушень та відшкодування збитків у повному обсязі.
Ключові слова:інститут, інституційна інфраструктура, інститут контролю, публічні фінанси
Стаття російською мовою (cтор. 47 - 64) | Завантажити | Завантажень : 266 |
Стаття українською мовою (cтор. 47 - 64) | Завантажити | Завантажень : 329 |
СПИСОК ЛІТЕРАТУРИ ▼
2. Гриценко А. (2014). Институциональная политическая экономия: пред-мет, методология, содержание. Saarbrucken: LAP LAMBERT Academic Publishing.
3. Мазурик О. (2011). Соціальний контроль: базові перспективи концептуа-лізації соціального аудиту. Вісник Львівського університету. Серія: Соціологічна. Випуск 5. С. 169–177. URL: publications.lnu.edu.ua/bulletins/index.php/sociology/article/view/1559
4. Норт Д. (1997). Институты, институциональные изменения и функционирование экономики. Москва: Фонд экономической книги «Начала».
5. Соболєв В., Коломієць Г., Соболєва М. (2017). Державний фінансовий контроль в Україні: ефективність інституційного дизайну. Бізнес Інформ. №1. C. 193–199.
6. Хмельков А. (2015). Инвариантность иерархии институциональной инфраструктуры стабильности публичных финансов — как закономерный результат реализации функций финансов. Економіка та держава. № 8. С. 25–28.
7. Хмельков А. (2017а). Державний фінансовий контроль: підручник. Харків: ХНУ імені В. Н. Каразіна.
8. Хмельков А. (2016а). Счетная палата Украины как агент института кон-троля публичных финансов. Актуальні проблеми економіки. № 5. С. 370‒381
9. Хмельков А. (2016б). Ценность института контроля для устойчивого раз-вития общества. Вестник Харьковского национального университета имени В. Н. Каразина. Серия: Экономическая. № 91. С. 65–73.
10. Хмельков, А. (2017б). Предметно-об'єктна сфера інституту контролю. Фінансово-кредитна діяльність: проблеми теорії та практики. T. 1. № 22. С. 351–361. dx.doi.org/10.18371/fcaptp.v1i22.110072; doi.org/10.18371/fcaptp.v1i22.110072
11. Ходжсон Дж. (2003). Экономическая теория и институты: Манифест современной институциональной экономической теории. Москва: Дело.
12. Яременко О. (2006). Механізм інституційних змін. Економічна теорія. №1. С. 3–12.
13. Яременко О. (2019). Інституційні деструкції в економіці: передумови, ме-ханізми, наслідки. Економічна теорія. № 3. С. 60–72 DOI: doi.org/10.15407/etet2019.03.060
14. Berger, A.N., & Humphrey D.B. (16 April, 1997). Efficiency of financial institutions: International survey and directions for future research, European Journal of Op-erational Research, Vol. 98, Is. 2. P. 175-212. DOI doi.org/10.1016/S0377-2217(96)00342-6
15. Bjornskov, C., Dreher, A., & Fischer, J. (2010). Formal institutions and subjective wellbeing: Revisiting the cross-country evidence. European Journal of Political Economy. Vol. 26. Is. 4. P. 419–430. DOI doi.org/10.1016/j.ejpoleco.2010.03.001
16. Carslaw C., Pippin S., & Mason R. (2012). Are public sector auditors more effective than private sector audit firms when auditing governmental entities? Some evidence from United States counties. Public and Municipal Finance. Vol. 1. Is. 1. Pp. 49-57. URL: businessperspectives.org/journals/public-and-municipal-finance/issue-234/are-public-sector-auditors-more-effective-than-private-sector-audit-firms-when-auditing-governmental-entities-some-evidence-from-united-states
17. Casson M., Della Giusta, M., Kambhampati U. (February, 2010). Formal and Informal Institutions and Development. World Development. Vol. 38. Is. 2. P. 137-141. DOI doi.org/10.1016/j.worlddev.2009.10.008
18. EGMONT Group. (2020). URL: egmontgroup.org/en
19. FATF. (2020). URL: www.fatf-gafi.org/
20. Fuentelsaz, L., González, C., Maícas, J., & Montero, J. (2015). How different formal institutions affect opportunity and necessity entrepreneurship. BRQ Business Research Quarterly, DOI doi.org/10.1016/j.brq.2015.02.001
21. Gaudemet P. (1974). Finances publiques, politique financière, budget et trésor. Paris: Editions Montchrestien.
22. Grzymala-Busse A. (2010). The Best Laid Plans: The Impact of Informal Rules on Formal Institutions in Transitional Regimes. St Comp Int Dev. № 45. P. 311–333. DOI doi.org/10.1007/s12116-010-9071-y
23. Hemsen A., Kilvik, S., Paulsrud, M. (2018). Materiality at the heart of auditing. International Journal of Government Auditing; Vol. 45. Is.1. Рр. 17-18. URL: search.proquest.com/openview/b9ba656a77e7736c5f9e1a989f4476c7/1?pq-origsite=gscholar&cbl=47540
24. Hinke, J., Gezo, M., Smutka, L., & Strielkowski, W. (2020). Management of financial statements auditing in the Visegrad Group countries. Problems and Perspectives in Management. № 18(1). P. 1-16. doi.org/10.21511/ppm.18(1).2020.01
25. Hlushchenko, О. (2016б). Well-being funding: essence and estimation meth-od. Rivista di Studi sulla Sostenibilita'. № 2. Pp. 45-55. DOI: doi.org/10.3280/RISS2016-002005
26. INTOSAI. (2020). URL: www.intosai.org/
27. Khmelkov A. (2019). Volume of public finances as a subject of control. Finan-cial and credit activity: problems of theory and practice. Vol. 4. N 31. P. 311‒318. doi.org/10.18371/fcaptp.v4i31.190921
28. Ostrom E. (1986). An Agenda for the Study of Institutions. Public Choice. Vol. 48. P. 3–25. doi.org/10.1007/BF00239556
29. Shevchuk O. (2017). Formation of the public financial Control system. Scien-tific bulletin of Polissia № 1 (9), P. 1. URL: nvp.stu.cn.ua/article/view/100880/96138; doi.org/10.25140/2410-9576-2017-1-1(9)-113-118
30. Stiglitz J. (2000). Formal and informal institutions. In P. Dasgupta & I. Serageldin (Eds.), Social capital: A multifaceted perspective. P. 59-70. Washington, DC: World Bank.
31. Velte P. (2017). What do we know about empirical joint audit research? A literature review. Accounting and Financial Control, 1(1), 4-14. doi.org/10.21511/afc.01(1).2017.01
Календар подій
П | В | С | Ч | П | С | Н |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | ||||||
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 |