НА ГОЛОВНУ Ласкаво просимо на сайт журналу "Економічна теорія"

№ 2019/2

Політекономія


МАГАС Василь Марьянович1

1Львівський національний університет імені Івана Франка

Підприємництво та конкуренція – основні чинники розкриття економічного потенціалу суспільства

Ekon. teor. 2019; 2:44-56https://doi.org/10.15407/etet2019.02.044


АНОТАЦІЯ ▼

Актуалізовано значення підприємницького знання та конкуренції для розкриття економічного потенціалу суспільства, а також розглянуто причини, що обмежують розвиток підприємництва та конкуренції в Україні. Через призму австрійської економічної школи висвітлено особливості підприємницького знання, природу підприємницької діяльності, координуючу роль підприємництва та конкуренції, роль конкуренції у відкритті неявного знання, нескінченний характер підприємницьких відкриттів, практичну неможливість навчання підприєм-ництву. Розкрито прогнозну функцію підприємництва. Підкреслено неможливість точних наукових передбачень, у тому числі на основі застосування математичних методів, що зумовлено постійною мінливістю ринкового середовища внаслідок невпинної підприємницької діяльності. Зважаючи на те, що підприємництво та конкуренція за своєю природою мають нескінченний потенціал розвитку, акцентується, що, якщо цього не спостерігається, причини потрібно вбачати не у відсутності внутрішніх та/чи зовнішніх позитивних стимулів, а в наявності зовнішніх негативних чинників, що їх обмежують та/чи пригнічують. Ці негативні чинники поділяються на умовно природні, або об’єктивно зумовлені, та умовно штучні, або сформовані. Враховуючи, що можливості щодо усунення чи пом’якшення об’єктивних чинників через заходи економічної політики є обмеженими або малоефективними, доводиться, що спеціальним за-вданням економічної політики може бути лише зменшення штучних обмежень. Адже вони прямо зумовлені діяльністю органів державної влади та/або є наслідком домінуючих у суспільстві ідей, цінностей та норм поведінки. Тому політиці стимулювання та/чи спрямування розвитку підприємництва протиставлено політику мінімізації впливу чинників, які зумовлені тими заходами держаної політики, що зменшують чи спотворюють мотивацію до здійснення підприємницької діяльності.

Ключові слова: підприємництво, конкуренція, підприємницьке знання, економічна політика, австрійська економічна школа


Стаття російською мовою (cтор. 44 - 56) ЗавантажитиЗавантажень : 405
Стаття українською мовою (cтор. 44 - 56) ЗавантажитиЗавантажень : 477

СПИСОК ЛІТЕРАТУРИ ▼